Fosses exhumades

Exhumació de les fosses IV i V del cementeri municipal de Xàtiva

  • Fossa promotor
    Associació de familiars de víctimes del Franquisme del cementeri de Xàtiva
  • Equip excavació
    ArqueoAntro
  • Cost

    78.287 € assumits íntegrament per la Delegació de Memòria Històrica de la Diputació de València

  • Procedència
    Alcudia de Crespins, Beniatjar, Gandia, Genovés, Jaén, Llocnou d’en Fenollet, Manuel, Montesa, Ontinyent, Sax, Sevilla, Vallada, Xàtiva
  • Laboratori genètica
    Citogen SLU
  • Informació
    Al llarg de la intervenció de localització, excavació i exhumació d’esta campanya en el Cementeri Municipal de Xàtiva s’han exhumat 27 enterraments dels quals dos d’ells tenen indicis d’haver sigut víctimes de la repressió franquista, sobre la base de l’estudi històric i a les proves forenses recopilades.

    Un en la Fossa IV del Cementeri Catòlic i l’altre en la Fossa V del Cementeri Civil. Presumptament, el primer d’ells de l’1 d’octubre de 1939, i el segon del 15 de maig de 1939. La resta dels cossos corresponien a enterraments comuns, la cronologia de les quals estaria entre finals del segle XIX fins a la segona mitat del segle XX.  

    Després del processament i anàlisi de les restes biològiques no s’han obtingut resultats fins a la data. És necessari tindre en compte els problemes de preservació de l’ADN obtingut a partir d’esta mena de mostres donada la sensibilitat del material genètic a les condicions ambientals a les quals ha estat exposat.  

    Pot consultar el llistat de represaliats enterrats en aquesta fossa prement ací.

Altres fosses exhumades

Exhumació de les fosses 32-32B-49 i 49B del cementeri de Paterna
Exhumació de restes cadavèriques del nínxol 41 del cementeri parroquial de Manises